Każdemu z nas, bez różnicy czy prowadzimy blog, czy stronę internetową, zależy by pojawiała się ona jak najwyżej w wyszukiwarkach Google. Sami pewnie zauważyliście, że szukając czegoś w wyszukiwarce klikacie najczęściej w wyniki z pierwszej, ewentualnie z drugiej strony wyników wyszukiwania jakie pokazuje Google, czyli te najlepiej wypozycjonowane. Optymalizacja strony wymaga od nas czasu - zarówno na zdobycie wiedzy, jak również na same wdrożenia. Możemy to zrobić sami lub zlecić specjalistom z branży SEO.


Co to jest SEO?


SEO - Search Engine Optimization - to nic innego jak optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. To zbiór różnego rodzaju działań, które sprawiają, że nasza strona, w moim przypadku blog, będzie wyświetlana wysoko w propozycjach Google po wpisaniu odpowiedniej szukanej frazy lub słów kluczowych. To właśnie one zapewnią nam wzrost wyświetleń strony, dzięki czemu stanie się ona rozpoznawalna i dotrze do niej większa ilość osób zainteresowana danym tematem, a tym samym przyspieszy to rozwój naszej strony.


Co wpływa na pozycjonowanie stron?


Czynników jest mnóstwo. Są nimi między innymi:


- słowa kluczowe umieszczone w tekście i tytule
- długość tekstu
- unikalność tekstu
- szybkość ładowania strony
- wersja mobilna strony
- wielkość zdjęć na stronie
- linkowanie wewnątrz naszej strony
- linki przekierowujące na naszą stronę z innych stron
- ilość linków z innych stron www

Jak zauważyliście, za wysoką pozycję i dobrą widoczność w wyszukiwarce odpowiadają różne czynniki. Ważna jest:

Optymalizacja techniczna strony - nasza witryna musi działać szybko i sprawnie. Nikt nie lubi czekać jeśli strona bardzo długo się ładuje.

Optymalizacja treści - treści zamieszczane na stronie muszą być unikalne, a także zawierać odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Stosowanie nagłówków oraz pogrubień nie tylko przyciągnie uwagę czytelnika i tekst będzie na tyle przejrzysty, aby zachęcić go do czytania, ale również dobrze działa to na algorytmy Google.

Optymalizacja grafiki - rozmiary zdjęć mają wpływa na szybkość ładowania się strony. Każdą grafikę powinniśmy opatrzyć tytułem oraz tekstem alternatywnym.

Optymalizacja struktury linków wewnętrznych - znaczenie ma tekst, który ma zostać podlinkowany, a także dokąd link prowadzi, więc oprócz często stosowanego linkowania zewnętrznego warto co jakiś czas zamieścić link do wcześniejszych naszych wpisów.


Efekty naszych działań będą widoczne dopiero po jakimś czasie, warto uzbroić się w cierpliwość.